Bokningsvillkor för lägenheter
Levilehto Apartments uppfyller följande villkor vid beställning, bokning och avbokning av de beställda tjänsterna. Dessa villkor blir bindande för båda parter när kunden har gjort en reservation. Bokaren måste ha full rättskapacitet.
BOKNING OCH BETALNING
Efter bokning får kunden en faktura, en beskrivning av resmålet och vägbeskrivning till boendet. Bokningar består av ett förskott och en slutfaktura. Förskottsfakturan är 30 % av boendepriset. Om bokningen görs mindre än åtta (8) veckor före hyresperiodens början kommer endast slutfakturan att göras från bokningen. Utebliven betalning är inte avbokning. Alla avbokningar måste göras skriftligen. Levilehto Apartments har rätt att avboka bokningen om fakturan inte har betalats inom förfallodagen.
Serviceavgiften är €10 för bokningar gjorda direkt via Levilehto Apartments (telefon eller e-post) och €0 för onlinebokningar.
ONLINEBOKNINGAR Gjorda AV KUNDEN SJÄLV
Vid bokning online kan kunden välja följande betalningsmetoder:
*Betalar förskottsfakturan omedelbart och skriver ut slutfakturan åt sig själv för att betala på förfallodagen. Om boendet är mindre än åtta (8) veckor bort kommer endast slutfakturan att göras från bokningen.
* Betala hela beloppet omedelbart.
Onlinebokningen betalas antingen med kreditkort eller via en banktjänst.
Om du vill betala med Visa, Visa Electron eller MasterCard agerar Levilehto Apartments endast som marknadsförare av produkter och tjänster och levererar även produkterna till köparen. Klagomål ansvarar för Suomen Verkkomaksut Oyj agerar som säljare av produkten för betalningar som görs med Visa-, Visa Electron- eller MasterCard-kort, och transaktionen görs mellan kunden och Suomen Verkkomaksut Oyj. Säljaren är ansvarig för alla skyldigheter relaterade till transaktionen. Suomen Verkkomaksut Oyj är också mottagare av betalningen.
Paytrail Oyj,
företags-ID: 2122839-7Innova 2Lutakonaukio 740100 Jyväskylä Telefon: 0207 181830
Onlinebanker Betalningsförmedlingstjänsten för betalningar via internet implementeras av Suomen Verkkomaksut Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Ur användarens synvinkel fungerar tjänsten precis som traditionell onlinebetalning.
Kunden ansvarar för utskrift av kvitto, faktura, lägenhetsbeskrivning med vägbeskrivning och bokningsvillkor. Bokningsprogrammet skickar en bokningsbekräftelse på beställningen till den e-postadress som kunden angett vid registreringen. Levilehto Apartments skickar inte till kunden fakturor, bekräftelser etc. information om bokningen gjord via internet. När bokningen är betald måste kunden se till att han återkommer till bekräftelsesidan för sin egen bokning efter betalningstransaktionen. Om kunden inte återvänder till bekräftelsesidan kommer bokningen inte att göras och bokningsprogrammet kommer inte att skicka en e-postbekräftelse på bokningen.
Levilehto Apartments ansvarar inte för en misslyckad bokning, men kunden måste omedelbart kontakta Levilehto Apartments för att åtgärda situationen. Levilehto Apartments garanterar inte att semesterlägenheten fortfarande är ledig i detta skede. Om lägenheten inte är ledig kommer pengarna tillbaka eller om möjligt erbjuds kunden en annan lägenhet. Vid bokning online accepterar kunden inte bara dessa bokningsvillkor utan även webbplatsens allmänna användarvillkor.
Kunden ansvarar för att ha bekantat sig med ovan nämnda dokument innan bokningen görs, samt med instruktionerna för att göra bokningen.
Dessa boknings- och betalningsvillkor är giltiga om bokningen görs direkt via bokningssystemet på Levilehto Apartments egen hemsida, genom att ringa Levilehto Apartments eller via e-post. Bokningar som görs på annat sätt kan vara föremål för andra boknings- och betalningsvillkor.
AVBOKNINGAR
Avbokning ska alltid göras skriftligen till Levilehto Apartments. Utebliven betalning är inte avbokning.
Om kunden avbokar sin bokning:
* 40 dagar innan hyresperiodens början kommer betalningen att återbetalas minus en avbokningsavgift på 55 €/lägenhet och en serviceavgift på 10 €.
* Senare än 40 dagar före hyresperiodens början debiteras hela hyran.
* om kunden bokar boende 39 till 14 dagar innan hyresperiodens början har han rätt att avboka sin bokning inom 5 dagar efter bokningen
* om kunden bokar boendet 13 – 1 dag innan hyresperiodens början har han rätt att avboka sin bokning inom 1 dag efter att bokningen gjorts
Uppsägningen anses ha skett i det ögonblick då information om uppsägningen har kommit in skriftligen till Levilehto Apartments. Om kunden visar att den skriftliga avbokningen är gjord och skickats till rätt adress vid rätt tidpunkt, accepteras avbeställningen. Vid plötslig sjukdom eller dödsfall i familjen ska kunden försäkra sig om att den egna rese- och olycksfallsförsäkringen täcker kostnaderna för bokningen, om det inträffade leder till önskemål om att avboka bokningen. Värden följer även ovanstående reservationsvillkor i dessa fall! Vi rekommenderar reseförsäkring till våra kunder för eventuella exceptionella situationer och oväntade fall.
Dessa avbokningsvillkor är giltiga om bokningen görs direkt via bokningssystemet på Levilehto Apartments egen hemsida, genom att ringa Levilehto Apartments eller via e-post. Bokningar gjorda på annat sätt kan vara föremål för andra avbokningsvillkor.
ÄNDRING AV BOKNING
Om kunden vill ändra datum för boende debiteras en ändringsavgift på 20 €. Ändringar i bokningen ska göras senast 40 dagar innan bokningsstart.
LEVILEHTO APARTMENTS RÄTT ATT AVBOKNING
Om det finns en force majeure eller ett hinder utanför Levilehto Apartments kontroll (t.ex. brand- eller vattenskador), kan Levilehto Apartments avboka bokningen. I detta fall har kunden rätt att få tillbaka hyran han betalat i sin helhet. Om betalningarna relaterade till bokningen inte betalas i tid, har Levilehto Apartments rätt att annullera bokningen.
NYCKELÖVERGIFT
Vår reception är öppen från 12:00 till 20:00 dagligen. Kontakta oss senast kl 20.00 på ankomstdagen, om du anländer när receptionen redan är stängd. Levilehto Apartments har rätt att ta ut en ersättning på 100 € för förlust av en nyckel, nyckelring eller nyckelringsnummerbricka. Levilehto Apartments har rätt att ta ut ersättning om vi måste öppna dörren på grund av nyckel kvar inne när receptionen är stängd.
BO I SEMESTERLÄGENHET
Semesterlägenheten är tillgänglig för kunden från ankomstdagen kl 17:00 till avresedagen kl 11:00.
I priset för boendet ingår sängkläder (kuddar och filtar), enklare disk, vatten och el, ved (för lägenheter med öppen spis) och toalettpapper (4 Rs/toalett), städverktyg och material. Boendets normala temperatur är 20 – 22 C. Rökning är strängt förbjuden i semesterlägenheterna! Om det har förekommit rökning i lägenheten debiterar vi städkostnaden (minst 300 €). Vi välkomnar husdjur, men endast i några av rummen. Vänligen meddela oss omedelbart om din vilja att ta med ett husdjur, så att vi kan säkerställa tillgången till en husdjurslägenhet. Den som bokar är skyldig att sanera sitt husdjurs avfall från gårdsmiljön. Vi tar ut en husdjursavgift för husdjur. Förbudet mot husdjur som nämns i fastighetsbeskrivningen av boendet garanterar inte att fastigheten är lämplig för personer med allergier. Levilehto Apartments ansvarar inte för allergisymptom eller andra problem orsakade av obehörig rökning eller djurdamm. Det är förbjudet att använda badtunnan.
Tystnaden i området kring Levilehto Apartments är från kl. 23.07 till 07.00.
Om kunden inte har bokat sängkläder, handdukar eller slutstädning tar han/hon med sig sängkläderna/handdukarna och ansvarar för städning av semesterlägenheten under hyrestiden och vid hyrestidens slut.
Om slutstädning inte har beställts separat måste du själv sköta följande saker:
dammsuga och torka golvet
torka ytor
diska (inklusive kaffebryggarens kanna)
ta hand om städningen av kylskåp, ugn och mikrovågsugn
Noggrann rengöring av toalett, bastu och tvättrum
ta sopor till utomhussopor
Om städningen vid slutet av bokningen inte har utförts korrekt, har Levilehto Apartments rätt att ta ut dubbla städavgiften.
Om slutstädning är beställd eller ingår i priset krävs följande av den inkvarterade personen
möbler och annan utrustning på plats och intakt
soporna förs till soptunnor utomhus
smutsig disk i diskmaskinen och diskmaskinen på
använt sänglinne avlägsnat från sängar.
Vi ansvarar inte för föremål som finns kvar i lägenheten.
LADDNING AV EL- OCH HYBRIDBILAR
Utekontakter i vårt område är endast avsedda för uppvärmning av bilmotorn, inte för laddning av el/hybridbilar. Säkringarna tål inte den belastning som laddningen orsakar och laddningen kan orsaka brandrisk.
SKADESTÅND
Bokaren är skyldig att ersätta skador som orsakats avsiktligt eller oavsiktligt på semesterlägenheten eller dess möbler under vistelsen. Om kunden orsakar skada avsiktligt eller oavsiktligt på orten ska han omedelbart meddela personalen.
STÖRNING ELLER UPPHÖRANDE AV HYRESAVTALET PÅGÅR EN NÖDSITUATION
Om hyresgästen, trots uppsägning från personalen, inte slutar orsaka störning eller fara för de i samma eller angränsande fastighet har Levilehto Apartments rätt att omedelbart säga upp hyresavtalet. Utgifterna som orsakas av alla ovanstående åtgärder kommer att faktureras bokaren och hyrespengarna för semestermålet kommer inte att återbetalas.
ANTAL PERSONER
Semesterlägenheten får inte användas av fler än lägenhetens angivna kapacitet. Det är förbjudet att använda tält, husbil och släpvagn på semesterlägenhetens tomt utan tillstånd.
KOMMENTAR
Alla anmärkningar och klagomål som rör boendets utrustning och skick ska riktas till personalen omedelbart efter att deras ämne uppkommer och under semestern. Om kunden inte har blivit kontaktad om eventuella problem under sin semester förlorar denne rätten till eventuell återbetalning.
Om någon apparat eller annan utrustning i lägenheten går sönder på grund av normalt slitage ska personalen på Levilehto Apartments omedelbart meddelas så att problemen kan åtgärdas så snart som möjligt. I sådana fall kan t.ex. helgen försena reparationen. Eventuellt normalt slitage på apparater eller annan utrustning medför inte att Levilehto Apartments är ersättningsskyldigt.
Levilehto Apartments är inte skyldig att ersätta kunden för eventuella olägenheter eller utgifter på grund av naturliga förhållanden, insekter, mullvadar, oväntade väderomslag, byggnadsarbeten på angränsande tomter eller problem orsakade av tredje part (t.ex. avbrott i vatten-, el- eller TV-nätet). ).
Lägenheterna har gratis internet som en tilläggstjänst för kunden. Vi försöker åtgärda eventuella störningar i anslutningarna så snart som möjligt under kontorets öppettider. Vi beviljar inte återbetalning av boendepriset baserat på eventuella störningar/fel i internetanslutningen.
Rättigheter avseende prisändringar förbehålls.
*Moms enligt gällande lagstiftning.